astridnaarghana.reismee.nl

Een update!

Hoi iedereen, 

Weer een aantal dagen aan het werk! Ik vind de tijd snel gaan! 

Ik ben maandag gestart met home visiting. Hierbij heb ik samen met een collega de kindjes thuis opgezocht en injecties gegeven die zij nodig hadden. Ik heb zelf ook een kindje mogen injecteren. Mijn collega zei dat het de volgende dag heel druk gaat worden in het ziekenhuis. Er komen heel veel moeders met kindjes om te wegen en om te injecteren. Mijn collega zei dat ze mij bij het injecteren ging plaatsen. 

Deze ochtend heb ik 4 nieuwe vrijwilligers ontmoet. 3 uit Engeland en 1 uit Brazilië. Zij blijven allemaal voor 3 weken. 

De plaats van de home visiting vond ik zelf best wel heftig. Er wonen zo’n 16 mensen in een te klein huis. Ook doen de mensen hun behoeftes gewoon op straat en de kindjes doen hun behoeftes waar ze op dat moment staan bijvoorbeeld in huis. Er lopen ook veel geiten en er waren mega veel vliegen. 

In de middag was ik vrij. Als je op home visiting gaat dan ben je in de middag vrij omdat het erg vies is op de plaats waar je werkt. In de middag heb je dan de tijd om je te kunnen wassen. 

In de middag heb ik met de Belgische en een van de Engelse vrijwilligers het kasteel hier in de buurt bezocht. Op het kasteel konden we van het uitzicht op de zee genieten. 

Dinsdag was het een drukke ochtend. Er kwamen veel moeders met kindjes naar het ziekenhuis. Zoals gezegd stond ik deze ochtend bij het injecteren van de kindjes. Ik heb geholpen bij het injecteren en heb de administratie bij gehouden. Hierbij heb ik aangekruist welke vaccinaties de kindjes hebben gekregen. 

In de middag waren we vrij. Alle vrijwilligers waren uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje van een collega op het strand. Hier zijn we naartoe gegaan. We hadden gevraagd aan onze collega of we wat voor haar verjaardag moesten meenemen. Ze wilde heel graag champagne om te poppen. Na het werk heeft een van de vrijwilligers een kaart getekend voor haar. Daarna zijn we champagne voor haar gaan kopen. Ze was er heel blij mee! 

Vandaag (woensdag) heb ik een klein plaatsje naast het ziekenhuis bezocht. Ik heb vandaag de kindjes gewogen. De kindjes worden gewogen in een soort stoffen handtas. Aan de onderkant zijn 2 gaten geknipt om de beentjes in te doen en de kindjes worden aan het handvat van de tas aan de weegschaal gehangen. 

Ik heb ook de planning gekregen voor de komende 3 maanden. Ik werk deze week en volgende week op de family planning afdeling. In mijn 4e week ga ik een dorpje verderop bezoeken om ook kindjes te wegen en injecteren. Ik denk dat ik in deze week ook nog wel op dezelfde afdeling ga werken omdat er andere vrijwilligers zijn die dit misschien ook willen gaan doen. 

In mijn 2e maand sta ik op ‘OPD’. Dit is een afdeling waar mensen komen voor de controles zoals bloeddruk en temperatuur. Ook komen mensen met spoedgevallen op deze afdeling. Ik sta 4 weken op deze afdeling. 

In mijn laatste maand sta ik voor 2 weken i’m het lab. De laatste 2 weken sta ik op de afdeling ‘maternity’. Op deze afdeling komen vrouwen die gaan bevallen. 

Ik heb aankomend weekend gepland met de Belgische vrijwilligers. We gaan naar de Aburi Gardens waar we 1 nacht blijven slapen. Zondag gaan we een kerk in Senya Beraku opzoeken. Onze host Mother heeft iemand geregeld om onze kledingmaten op te meten voor een outfit. We gaan in Afrikaanse style naar de kerk. Ook gaan we deze week of volgende week na ons werk een school bezoeken

Tijdens het avondeten vandaag riep onze host Mother ons naar buiten. Ze waren een vis aan het bereiden voor morgen wat we eten. 

Er staan weer een paar foto’s in de bijlage  


Reacties

Reacties

A.s.boere

Hoi Astrid,je hebt best een vol programma.Ook zal je veel leren en ook tijdd voor ontspannig.is je spreektaal engels,? Gaat dat je al goed af? Hartelijke groet,Tante jeanne

Linda

Vol programma Astrid, klinkt leuk!

Marjan

Hoi Astrid, wat geweldig dat je zoveel afwisselend werk mag gaan doen! Bijzonder hoe ze daar de kindjes wegen. Dat gaat allemaal toch anders dan hier. Je mag ook best al snel verantwoordelijk werk doen. En heftig om te zien dat zo'n grote familie in een klein huisje bij elkaar woont. Dat kunnen wij ons bijna niet voorstellen.

Ik ben benieuwd hoe je de kerkdienst gaat ervaren daar. En wat je dan aanhebt van kleding! Veel succes weer, liefs van mij ,mam

Wim

Hoi Astrid wat maak je veel mee in een week tijd . mijn Ghanese collega's komen elke dag naar me toe om te vragen of ik al weer nieuws heb uit Ghana. Zij leven ook mee met je avontuur. Horen weer snel van je, groetjes, Wim

oma Corrie

hallo Astrid wat heb je al veel gedaan en verantwoordelijke handelingen mogen
doen geweldig.vroeger werden babys gewogen in een luier dat leg ikwel uit als je weer thuis bent geniet van alles om je heen. liefs Oma.

Nelleke

Ha Astrid. Wat mooi om alles zo van je te horen. Wat zal je na die 3 maanden een ervaring hebben opgedaan. Ik wens je een goede tihd, super zinvol maar ook heel waardevol voor jezelf. Top van je. Liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active