astridnaarghana.reismee.nl

Eind week 2

Hoi iedereen,

Weer even een verslagje vanuit Ghana

Donderdag voordat ik naar mijn werk ging, kwam een vrouw langs met allemaal stof wat we konden uitkiezen om kleding ervan te laten maken. Er was mij aangeraden dat ik beter een jurk kon laten maken omdat ik voor 3 maanden hier ben en wellicht die jurk vaker kan en ga gebruiken.

Ook kwam mijn contactpersoon Tina langs om te kijken hoe het gaat. Ik heb mijn paspoort gegeven om mijn visum te laten verlengen. Tina had deze dag een hele mooie jurk aan en ik heb een foto met haar samen gemaakt. Het patroon van haar jurk wilde ik ook ongeveer laten maken van de stof die ik gekozen had.

Ik ben donderdag naar een klein dorpje geweest naast het ziekenhuis. Ik heb deze ochtend weer kindjes mogen wegen en injecteren. Omdat dit niet in het ziekenhuis zelf is, is het makkelijker om wel foto’s te kunnen maken. Mijn collega waarmee ik werkte deze ochtend heeft een foto van mij gemaakt waarbij ik een kindje geïnjecteerd heb. Ik heb deze foto ook in de bijlage gezet. Ik moet bij deze foto wel erbij zeggen dat ik geen goeie werkhouding had. Ik stond met een gebogen rug een kindje te injecteren. Omdat het kindje heel erg aan het bewegen was, moest ik er even bij staan om goed te kunnen injecteren. Vandaar die verkeerde werkhouding haha, normaal zit ik er altijd bij.

Vrijdag in de ochtend regende het heel erg hard. Op mijn afdeling hadden ze gezegd dat er weinig tot geen werk was omdat het regende en er geen patiënten dan komen. Ik heb geholpen op de afdeling matirnity. Ik heb hier geholpen met de voorraden aanvullen. Tijdens het werk werd ik weggeroepen. Een vrouw ging bijna bevallen en ze vroegen of ik erbij wilde zijn. Ik heb deze bevalling mogen meemaken. Ik vond het heel bijzonder om dit meegemaakt te hebben maar ook wel weer heftig.

In de middag kregen we een telefoontje dat er wat mis was gegaan met de reservering voor het weekend. Het internet lag eruit en onze boeking is niet doorgekomen. Last minute heb ik met de vrijwilligers een hotel kunnen vinden in Krokobite waar we 1 nacht verbleven. Rond een uurtje of 5 kwamen we aan in ons hotel. We hebben even nog kunnen zwemmen. Dit was wel echt heel lekker omdat het in de middag heel warm was.

De volgende dag zijn we een uur rond gelopen in Krokobite. We hebben een berg beklommen. Boven op de berg hebben we even kunnen genieten van het mooie uitzicht. Het was wel echt veel te warm om een berg te beklimmen maar het uitzicht was zeker wel de moeite waard. In de avond zijn we naar een reggae feest gegaan. Hier heb ik andere vrijwilligers ontmoet. Het was wel een leuk feestje.

Vandaag (zondag) heb ik mijn jurk gekregen. Hij past echt goed. Ze hadden nog wat stof over en ze hebben daar nog een rok van gemaakt en 2 bijhorende tassen.

We zijn in onze Afrikaanse kleding naar de kerkgeweest. Het was een hele andere mis dan wij in NL gewend zijn. Er werd veel gebeden en ook schreeuwend gebeden. Ook werd er gezongen en gedanst in de kerk. Ik vond het wel leuk om het mee te maken. Over 2 weken ga ik met mijn gastmoeder mee naar de kerk waar zij altijd naartoe gaat.

Tina mijn contactpersoon heeft met mij overlegd over mijn ingezamelde geld. Ze vroeg of ik het geld wilde splitsen, dat ik de ene helft in het ziekenhuis besteed en de andere helft in een school. Ze vertelde dat er een klas was met kindjes die op de grond zitten omdat ze geen stoelen en tafels hebben. Ik heb gezegd dat ik het geld ga splitsen.

Ook heb ik aan mijn gastgezin gevraagd of er nog andere vrijwilligers komen als de Belgische vrijwilligers weggaan. In oktober komt er 1 vrijwilliger uit Zweden voor 2 weken. En de hele maand november komen er 5 vrijwilligers. Toevallig ook van Travel Active waar ik ook mijn reis geboekt heb.

Ik heb weer wat foto’s erop gezet!

Jullie horen snel weer van mij!

Reacties

Reacties

Linda

Zo leuk je verhalen?
Ik word er gewoon jaloers van. Echt hele bijzondere ervaringen. Geniet ervan Astrid. Je maakt supermooie herinneringen. X

T.Jeanne

Ja het is een boeiend verhaal.
Fijn dat je er van kan genieten.
Een hartelijke groet!

Nel Hoogenboom

Hoi
Wat een mooi verhaal weer, zo te horen heb je het naar je zin, fijn zeg!
Leuke foto’s en wat een belevenis, top.
Heel veel (werk)plezier daar

Lia

Wouw Astrid, wat een belevenissen allemaal. Ik geniet van je verhalen en de foto's. Geweldig om dit allemaal mee te maken en gelukkig ook vrije tijd om van andere dingen te genieten. Ik blijf je volgen hoor. ?

Yvonne

Hartstikke leuk allemaal Astrid van hetgeen je allemaal meemaakt in Afrika. En wat fijn dat je het in het ziekenhuis naar je zin hebt en wat goed van je dat je kinderen hebt mogen wegen en injecteren. Het zal vast wel bijzonder zijn geweest om een Afrikaanse kerkdienst mee te mogen maken. Prettig om te lezen dat het allemaal prima met je gaat. Geniet ervan en succes met het werken op de huisartsenpost! Liefs, Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active