astridnaarghana.reismee.nl

School visit

Hoi allemaal,


Maandag was mijn afdeling gesloten vanwege 1 dag holliday. Ik heb deze dag op de afdeling OPD geholpen. Ik heb mogen meekijken tijdens het zetten van een infuus. Er kwamen heel veel kindjes voor een infuus omdat zij besmet waren met malaria. Ook kwam er een man met een grote wond op zijn scheenbeen. Hij had ook gips rondom zijn wond omdat hij nog een breuk in zijn been had. Ze hebben dus het gips open gesneden op de plek van de wond. Er kwam deze ochtend ook een vrouw met een infectie op haar been.

In de middag heb ik bij veel mensen de bloeddruk gemeten. In mijn 2e maand ga ik deze dingen vaker mee maken.

Dinsdag voor dat ik ging werken, heb ik een school bezocht waarvan mijn contactpersoon gezegd had dat de kinderen op de grond zitten. En inderdaad, de kindjes hebben niet genoeg stoelen om op te zitten. Ook hebben ze geen tafels om op te kunnen schrijven. Ze hebben 4 bankjes waar de kinderen op kunnen zitten maar dat is nog lang niet genoeg voor alle kinderen. Ik ga ervoor zorgen dat er stoelen voor deze kinderenkomen! Ook ga ik een grote ronde tafel kopen dat ze daar op kunnen schrijven. Van de directeur mochten we foto's maken van de klaslokalen. Deze foto’s heb ik erin gezet.

In de middag na het werken heb ik een weeshuis bezocht. De kinderen in het weeshuis waren superblij en heel vrolijk. 1 meisje heeft mij heel lang geknuffeld en vastgehouden. Ze wilde niet dat ik wegging. Ook heb ik in de slaapkamers gekeken. De kinderen liggen op kapotte en oude matrassen. Sommige hebben ook geen muskietennet voor het slapen. Toen ik weer wegging zeiden de kinderen: ‘’we love you, we miss you’’. Ik ga nog eens terug naar het weeshuis en dan neem ik wat voor deze kinderen mee. Bijvoorbeeld iets van een spelletje wat ze kunnen spelen.

Vandaag (woensdag) heb ik een school bezocht met een collega. We hebben in een klas les gegeven over muskieten. Daarna moesten we deze kindjes wegen en meten hoelang ze waren. Er zaten 84 kinderen in deze klas dus het was wel een drukke ochtend haha. In de middag was er weinig werk te doen op mijn afdeling. Ik ben gaan helpen op de afdeling matirnity. Ik heb daar administratief werk gedaan.


Ik heb weer wat foto’s geüpload. Jullie horen snel weer van mij

Reacties

Reacties

Marjan

Hoi Astrid, wat maak je veel mee in korte tijd. Schrijnend om te lezen en te zien, hoe het op de scholen en in het weeshuis gesteld is. Maar fijn dat je op deze manier je steentje kunt bijdragen om deze mensen vooruit te helpen.
Goed van je, dat je zowel het ziekenhuis als het schooltje financieel gaat helpen. Ik ben trots op je. Liefs, mam

oma Corrie

Astrid wat doe je veel ervaring op goed voor je ontwikkeling
wat leuk je zo tussen die kindjes te zien !
groetjes oma

Yvonne

Hee Astrid, wat bijzonder dat je naast je werk ook een school en een weeshuis van binnen hebt mogen bekijken. Wat een armoede is daar zeg, en wat naar dat die kindjes op school niet eens allemaal een stoeltje en tafeltje hebben. En in dat weeshuis is het ook naar dat die kleintjes op oude en kapotte matrassen moeten slapen. Dat kunnen wij ons hier in Nederland amper voorstellen. Super dat jij de school en het weeshuis gaat helpen met materialen! Weet zeker dat de mensen daar dit enorm zullen waarderen! Liefs, Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active