astridnaarghana.reismee.nl

Stoelen en tafels voor de kids

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik weer een weekje verder!


Vorige week was mijn laatste week op RHC. Op maandag was het super rustig op RCH dus ben ik gaan helpen op OPD. Daar heb ik de controles mogen uitvoeren. Er was een meisje met een hele lage bloeddruk. Zij was besmet met malaria en moest aan het infuus. Toen ze weer weg wilde viel ze steeds flauw van de lage bloeddruk. Omdat ik het best wel laat had gemaakt deze dag, ben ik naar huis gegaan. De volgende dag vertelde ze mij dat het goed is afgelopen met het meisje.

Dinsdag heb ik weer op mijn eigen afdeling gewerkt (RCH). Daar heb ik weer kindjes mogen wegen en injecteren. Ik kreeg deze dag echt een super lief complimentje! Er was een collega die zei dat ze mij heel erg gaat missen als ik start op de andere afdeling. Ze zei dat ik super hard kon werken en dat ze erop kan vertrouwen wat ik doe. Zelf ga ik het ook missen op RCH. Het is een leuke afdeling met leuke collega’s.

Woensdag was het niet heel druk op de afdeling. Ik heb samen met nog een andere vrijwilliger de voorraad aangevuld. Ook heb ik een super grappige charmante actie meegemaakt. Als je in Ghana zit dan weet je soms dat niet alles even goed werkt dan in Nederland. Zo ook de sloten van toiletdeuren Ik kreeg het slot wel dicht maar niet meer open toen ik klaar was. Ik heb de sleutel over de deur gegooid zodat collega’s hem open konden maken. Dit lukte ook niet. Later hebben ze iemand gebeld die het slot open kwam breken. Uiteindelijk een half uurtje in toilet gezeten. Tijdens dit half uurtje hoorde ik aan de andere kant van de deur iedereen lachen haha.

Donderdag heb ik uit mijn werk de stoeltjes en tafels geregeld voor de kinderen. Ik heb 40 stoelen gekocht en 2 grote tafels. De stoelen en tafels werden in het weekend geleverd. Ook hebben we gelijk de tafels in een kleur geverfd. Ik ga morgen (dinsdag) alles geven aan de school! Ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden want de kinderen weten nog niet dat ik morgen met de stoelen en tafels kom.

Vrijdag was het de laatste dag voor de Engelse vrijwilligers. Ik blijf nu als enige over in het ziekenhuis als vrijwilliger.

In het weekend ben ik naar een klein dorpje vlak in de buurt geweest waar ik 1 nachtje verbleef. Ik heb een hotel geboekt waar ze wifi hadden. Ik heb in dit weekend met een aantal mensen kunnen skypen. Voor de rest heb ik niet veel dingen ondernomen dit weekend. Ik heb een rust weekend gehouden. Volgend weekend ben ik van plan om naar de Lake Volta te gaan. Dit is de grootste Lake die door Ghana loopt. Ik wil dan een boottocht gaan doen.

Vandaag startte ik op de afdeling OPD. Ik heb deze dag weer veel controles mogen uitvoeren. Ook mocht ik observeren tijdens de wondzorg en het zetten van infuus. Ik vond het heel interessant vandaag. Ikdenk dat ik deze maand ook veel ga leren op deze afdeling.

Ik heb de groepsfoto gekregen van de Belgische meiden die een tijdje geleden is gemaakt. Deze staat erin. Verder heb ik niet heel veel foto’s van deze week. Ik heb een aantal foto’s van wonden die ik mocht maken maar die zal ik jullie besparen haha.

Jullie horen snel weer van mij!

Reacties

Reacties

Nel Hoogenboom

Hoi Astrid, wat een mooi verhaal weer!
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren op jou cadeau.
Heel veel (werk)plezier.

Linda

Grappig verhaal?gelukkig is je wc verhaal goed afgelopen.

Jolijn, Lia, Elle - team VW Travel Active

Super fijn om te lezen dat je goed aan de slag kunt in het ziekenhuis en dat je leuke collega's hebt! En wat ontzettend mooi dat je stoeltjes en tafels hebt gedoneerd. Daar zullen ze vast en zeker erg blij mee zijn. Keep up the good work Astrid :)
Groetjes!

Marjan

Hoi Astrid , Fijn dat het allemaal zo goed met je gaat. Lekker aan het werk in het ziekenhuis en daarvoor waardering krijgen, dat is heel mooi.
Wat super dat je de kids blij gaat maken met de meubeltjes. Ik zou hun gezichten wel eens willen zien op het moment dat jij ermee aankomt.
Je bent een kanjer!
Liefs, mam

oma Corrie

super dat je dat voor de kinderen gedaan hebt
je hebt een drukke week gehad verstandig dat je een
rustjg weekend genomen hebt.
je doet het super Astrid.
lieve groeten OMA Corrie

Yvonne

Hoi Astrid, Fantastisch dat je voor die kindjes daar tafels en stoeltjes hebt gekocht! En wat heb je ze in vrolijke kleuren geschilderd! Echt gaaf! Dat zal vast en zeker heel gezellig staan en zal de school daar zeker opfleuren! Die kindjes zullen wel verrast en blij zijn, dat ze nu nooit meer op de koude en stoffige grond hoeven te zitten. Echt geweldige actie van je. Succes en veel plezier met je werk hoor! Liefs, Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active