astridnaarghana.reismee.nl

Happy

Hoi iedereen!

Afgelopen dinsdag heb ik de stoelen en tafels mogen overhandigen aan de kinderen op school! Ze waren superblij toen ze mij het schoolterrein op zagen komen lopen met de spullen. Ook de directeur was heel blij dat ik dit voor zijn school wilde doen.

Op woensdag heb ik de controles gedaan bij de mensen. Ik zat bij een apart tafeltje voor het OPD kantoor. Er kwam deze ochtend een oudere vrouw gebracht door (ik denk) haar kleinzoon om de controles te laten doen. De jongen die met die vrouw was, ging voor mijn neus op zijn knieën zitten. Hij heeft mij toen ten huwelijk gevraagd. Dit was de eerste huwelijksaanzoek in Ghana haha. Ik heb gezegd dat ik al een vriend heb en dat ik niet met hem wilde trouwen. Hij antwoorden daarop: ‘dat maakt toch niet uit, dan trouw je toch nog een keer hier in Ghana en dan hebben wij heel veel gelukkige jaren en dan zal je je vriend wel vergeten’. Ik Heb gezegd dat ik gelukkig ben met mijn eigen vriend. Ik denk dat het ook wel als een soort grapje was bedoeld, we hebben er namelijk wel beide om gelachen.

Donderdag ochtend heb ik bij de wondzorg gekeken. Later kwam er een 2e patiënt met een wond. Deze mocht ik verzorgen! Ik vond de wondzorg best wel interessant om te mogen doen. Het is toch anders dan dat ik het in Nederland zou doen. Deze dag kwam er ook een collega van Maternity langs. Ze vroeg aan mij wanneer ik ga starten op deze afdeling. Ze zei dat ze er nu al superveel zin in heeft dat ik daar kom werken. Ik vond dat superleuk om te horen. Een collega van OPD heeft mij lastminute gevraagd of ik zaterdag ook naar de bruiloft wilde van een collega. Helaas kon ik hier niet naartoe omdat ik mijn trip naar Akosombo al had geboekt. Ik had er wel naartoe gegaan als ik had gekund want het lijkt me wel bijzonder om een bruiloft hier mee te mogen maken.

Op vrijdag stond ik vroeg op. Ik ben om kwart over 6 richting het station gelopen. Ik moest een lange weg reizen richting Akosombo. Onderweg in mijn laatste trotro heb ik apen gespot langs de weg. Ik wilde hier een foto van maken maar de trotro reedt daar te hard voor en ik zat in het midden.

Op zaterdag wilde ik een boottrip maken op de Lake Volta. Ik heb gezocht naar opstart plaatsten voor de boot. Het enige nadeel was, is dat ik alleen reis. Ik zou de volle prijs betalen in mijn eentje. Ik ben in de ochtend naar een resort gegaan. Ik heb gewacht op een groep mensen die een boottocht wilde doen zodat ik mij hierbij kon aansluiten. In de tussentijd heb ik gebruik gemaakt van de wifi. Ik heb uiteindelijk tot half 4 gewacht. Het was niet zo erg op te wachten want er was gelukkig genoeg te doen op het resort. Op de boot voelde ik mij net een BN’NER. Iedereen op de boot wilde met mij op de foto. Het was een boottrip van ongeveer 40 minuten. We zijn naar de grootste Akosombo brug gevaren en daarna weer terug.

Gister (zondag) heb ik de Akosombo dam bezocht. Ik was de enige toerist deze dag dus kreeg ik een soort privé Tour over de dam. Ik vond het wel interessant om te zien.

Ik heb weer een aantal foto’s toegevoegd!

Jullie horen weer snel van mij

Reacties

Reacties

Yvonne

Hoi Astrid,

Wat fijn dat je de mensen van het schooltje zo blij hebt gemaakt met de nieuwe meubeltjes! TOP van je hoor! Wat grappig dat je door een Ghanese jongen ten huwelijk bent gevraagd, voor je het weet zit je in een Afrikaans huwelijksbootje, haha! Maar je hebt het heel slim opgelost hoor! En wat heb je een prachtige foto's van je uitstapjes gemaakt! Mooi hoor. Succes met werken en heel veel plezier! Liefs, Yvonne

Marjan

Hoi Astrid, wat fijn dat de school zo blij is, dat jij voor de meubels hebt gezorgd!
Ik denk dat de kinderen niet wisten wat ze zagen toen je het kwam brengen. De foto's zijn om stil van te worden...
Fijn dat je mag helpen op de afdeling waar je wonden mag verzorgen. Ook daar doe je goed werk. En dat je tussendoor een huwelijksaanzoek krijgt, ach dat is wel grappig.
Hou het maar bij je Hollandse vriend hoor!
Liefs, mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active