astridnaarghana.reismee.nl

Mole Park

Hoi iedereen,

Mijn tripje Mole Park zit er alweer op.


Afgelopen maandag ben ik naar het werk gegaan. Het was geen drukke dag op mijn afdeling. Ik heb deze dag van alles een beetje gedaan zoals opgeruimd, controles gedaan, en er kwamen 3 mensen met een wond om te verzorgen. In de middag was het nog rustiger dan in de ochtend. Waarschijnlijk ook vanwege het slechte weer. Ik ben vanwege het slechte weer ook tot 5 uur/half 6 gebleven omdat het best hard regende.

Vanaf dinsdag ben ik niet naar het werk gegaan. Ik heb deze dag gebruikt om in te pakken voor Mole park. Daarna ben ik richting Kasoa gegaan. Ik heb in Kasoa gewacht in het ziekenhuis totdat mijn collega klaar was met werken. Daarna zijn we wat gaan eten en richting de guest house gegaan. Vanaf Kasoa naar accra was het makkelijker en dichterbij dan dat ik vanaf mijn gastgezin naar accra reis.

Op woensdag zijn we rond half 4 in de ochtend richting Accra gegaan. Rond een uurtje of 7 reden we richting Temale. We hebben voor 13 uur in de bus gezeten. Rond 9 uur kwamen we aan in het hotel. In mijn hotel kamer (stapelbedden zaal) had ik 3 Engelse meiden ontmoet. Zij hadden gezegd dat er in de avond apen op je deur kunnen kloppen. Ook als je de deur niet op slot doet, kunnen ze naar binnen komen.

De volgende ochtend hebben we een beetje uitgeslapen. De Engelse meiden hadden gezegd dat er deze nacht apen hebben geklopt op en deur maar ik heb niks gemerkt omdat ik heel diep sliep.

Na het ontbijt ben ik met mijn collega en 1 van mijn kamergenoten naar een klein dorpje gegaan. In dat dorpje stond de oudste moskee van Ghana. We zijn niet binnen geweest om te kijken. We wilde dit graag doen maar dat was helaas niet mogelijk.

We hebben ook in het dorpje mogen meekijken met het maken van de Shea Butter. We hebben informatie gekregen hoe het hele proces van de Shea Butter gaat. Ook heb ik zelf een handje meegeholpen om de Shea Butter te maken.

Om half 3 hebben we de eerste safari gemaakt. We zijn met de jeep door het bos gereden. We hebben veel apen, zwijnen en anti-loops gezien. De safari Tour duurde ongeveer 2 uur. Omdat het nu het regenseizoen is, lag er op sommige plekken heel veel water op de safari weg. De safari jeep kwam vast te zitten in het water. De wielen van de safari jeep draaide wel rond maar de jeep kwam niet vooruit. We moesten van de jeep af en konden er later weer op. Na de jeep safari hebben we besloten om ook een nacht safari te maken.

Toen we terug kwamen bij het startpunt, hadden we ongeveer nog een uurtje tot de volgende safari. We hebben dit uurtje in het restaurant gezeten. Ik wilde in de tussentijd even mijn armen gaan wassen van de jeep safari. Na het wassen van mijn armen wilde ik naar de wc lopen om wat toiletpapier te pakken om mijn armen droog te maken. Toen ik de deur open deed van de wc zag ik iets bruins zitten en ik deed de wc deur verder open en zag uiteindelijk dat het een aap was die in het toilethokje zat. Ik schrok me dood haha. Ik wilde een foto maken alleen had ik natuurlijk precies op dit moment mijn telefoon niet bij me. Ik ben snel terug gerend om hem te halen en de aap was in de tussentijd inmiddels voor de ingang van het toilet gebouw gaan zitten.

Na het uurtje hebben we de nacht safari gedaan. Ik vond de nacht safari ook echt heel mooi. Met deze safari zagen we weer opnieuw de anti-loops. Overdag rennen de anti loops voor je weg en met de nacht safari zagen we ze in een groep bij elkaar. Ook waren er veel uilen te zien. Halve wegen de Tour heeft de chauffeur de jeep uit gezet (ook de lichten) zodat we de geluiden van de natuur konden horen. Het was echt heel rustgevend. Rond 10 uur kwamen we weer aan in ons hotel.

Op vrijdag ochtend stonden we vroeg op voor de volgende safari. We zijn om 7 uur op de jeep gegaan voor de morning safari. Na 20 min rijden door het bos zag de gids een olifanten voetstap. Hij gaf aan dat we de kans hadden om dicht bij de olifanten te komen. We zijn de voetstappen lopend gaan volgen. We hebben ong 2 uurtjes door het bos gelopen. We hebben 1 olifant op 5 meter afstand kunnen zien. Helaas is de foto niet zo goed gelukt omdat De olifant achter veel bomen stond. Ook hebben we een olifant van dichtbij kunnen zien die aan het zwemmen was. Ik had deze ochtend alleen geen goede schoenen aangedaan om door het bos te lopen. Mijn beide voeten zitten onder de steken en bulten. De morning safari was zeker wel de moeite waard!

Terug in het hotel hebben we ontbeten. In de middag heb ik met mijn collega en mijn kamergenoten een boottocht gemaakt met de kano. Ook dit vond ik leuk om te doen. We hoorde allemaal vogels om ons heen. Ook zagen we veel vogels met mooie en opvallende kleuren. Het was wel lastig om hier foto’s van te kunnen maken.

Op zaterdag zijn we weer terug gegaan richting Accra. We hadden een nacht bus.

Vandaag (zondag) was ik om half 7 weer terug in mijn gastgezin. Ik heb vandaag een beetje uitgerust. Ook heb ik besloten om morgen niet naar het werk te gaan. Ik heb heel veel last van mijn keel op het moment en ik voel me heel moe. Ik denk dat het komt omdat het tijdens de morning safari heel warm was en in de bus hadden we airco. Ik denk dat mijn keelpijn komt van de temperatuurverschillen. Vanmiddag heeft de dochter van mijn gastmoeder mijn haar gevlochten. We zijn tot de helft gekomen en morgen gaat ze de andere helft vlechten.

Voordat ik naar het Mole park ging, heb ik de boeken voor de school geregeld. Deze wil ik morgen gaan afleveren! De foto’s hiervan die volgen nog!

Er staan een paar foto’s op van mijn trip!

Jullie horen weer snel van mij!

Reacties

Reacties

oma Corrie

hallo Astrid geweldig he zo op safari ik heb het ook gedaan toen
ik in Afrika ben geweest .dat is een ervaring hoor
leuk dat je dat met je collega hebt gedaan.
gewoon even rustig aan doen je bent moe . het is best vermoeiend .
maar de moeite waard. liefs oma Corrie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active