astridnaarghana.reismee.nl

Nieuwe afdeling

Hoi iedereen,

Alweer een weekje verder! Nog maar een maandje en daarna zit het er alweer op!

Vorige week maandag ben ik niet naar het werk gegaan. Ik heb een beetje uitgerust van de lange rit die ik gemaakt heb vanuit Mole Park. Deze dag heeft de dochter van mijn gastmoeder mijn haren gevlochten. Foto staat in de bijlage! Ook heb ik maandag de schoolboeken bij het weeshuis gebracht. De kinderen waren heel blij dat ik weer langs kwam en dat ik schoolboeken bij me had.

Dinsdag ben ik weer begonnen met werken. Het was mijn laatste week op de afdeling OPD. Ik heb deze dag geholpen met de controles uitvoeren. Het was deze dag best wel druk.

Op woensdag heb ik hetzelfde werk gedaan alleen was het deze dag heel rustig. Er was heel weinig te doen op de afdeling. Ik vroeg of ik in deze middag spullen kon bijvullen of schoonmaken. Ze hadden aangegeven dat het te rustig was en dat we met veel waren dus hadden ze mij niet nodig in de middag.

Op donderdag waren er veel mensen met wonden. Ik heb deze dag geholpen tijdens de wondzorg. Er kwam deze dag ook een jongen van rond de 6 jaar met een grote wond op zijn arm. Die jongen was heel bang voor mij (gaf zijn moeder aan, vanwege mijn huidskleur). Ook vond de jongen het niet leuk dat zijn wond opnieuw verzorgd werd. Hij trok steeds zijn arm weg. Dit was voor mij zeker een uitdaging om zijn wondzorg te doen. Het is uiteindelijk wel goed gelukt!

Op vrijdag heb ik een ochtendje gewerkt. Ik was uitgenodigd door de vrijwilligers van het weeshuis Omdat zij maandag (vandaag) naar huis vliegen. We zijn eerst naar het strand gegaan om te lunchen. Na de lunch zijn we terug naar het weeshuis gegaan om met de kids te voetballen. In de avond heb ik avond gegeten in het weeshuis. Na het eten hebben we met de kids gedanst. Het was zeker een hele leuke middag. Mijn gastmoeder nodigde de vrijwilligers uit om zondag (gister) avond te komen eten.

Op zaterdag ben ik weer naar Accra gegaan in het zelfde hotel als de vorige keer. Ik ben al eerder naar de art Center gegaan, alleen vanwege de tijd had ik nog niet alles gezien. Ik wilde graag nog een keer terug.

De vorige keer had ik een meisje van 10 ontmoet in het hotel. Zij hoorde van haar moeder (zij is de kok van het hotel) dat ik weer langs kwam. Het meisje heeft de hele ochtend op mij gewacht tot ik kwam. Toen ze mij zag, kwam ze aangerend om mij een knuffel te geven.

In de middag ben ik naar de art Center gegaan om de rest te bekijken. Eind de middag was ik weer terug in het hotel. Het meisje van 10 vertelde mij dat ze nog nooit patat gegeten had. Ik heb dit als avondeten besteld voor ons 2 en we hebben samen avond gegeten. Ze vond het heel lekker!

In de avond was het Afrikaanse avond. Ik had precies dit weekend mijn Afrikaanse rok niet meegenomen. Wel had ik mijn Afrikaanse haren, toch nog wel iets haha! Ik ben samen met het meisje naar de avond gegaan. Ik vond de Afrikaanse avond heel leuk! Rond 11 uur ging het meisje naar huis samen met haar moeder. Daarna ben ik ook gaan slapen.

Op zondag was het meisje weer in het hotel. Ze wilde graag weten wie mijn zussen en ouders waren dus heb ik gelijk een videocall naar huis gedaan. Het meisje had mij de dag ervoor verteld dat ze heel veel van chocola houdt. Ze heeft mij de chocola laten zien van een leeg papiertje. Ik heb deze chocola gekocht voor haar. Na de lunch ben ik terug naar huis gegaan. Het meisje moest heel erg huilen toen ik wegging.

Vandaag (maandag) startte mijn eerste werkdag op Maternity. In de ochtend heb ik de controles bij de vrouwen gedaan zoals bloeddruk, gewicht en temperatuur. Daarna heb ik de omvang van de buiken gemeten met een meetlint. Ook keken de verpleegsters of het kindje goed in de buik lag en probeerde ze de hartslag van de baby te zoeken zodat je deze kon horen. Ik vond het bijzonder en heel leuk werk om te doen. In de middag ben ik terug gegaan en heb ik hetzelfde gedaan.

Vandaag heb ik ook een andere vrijwilliger ontmoet. Zij gaat aankomende zondag weer naar huis. De vrijwilliger wilt heel graag een nachtdienst draaien op maternity. Ze vroeg aan mij of ik dit ook wilde zodat we samen konden. Aankomende woensdag ga ik een nachtdienst werken.

Er staan weer wat foto’s op!

Jullie horen weer snel van mij

Reacties

Reacties

Marjan

Zo Astrid, weer een nieuwe afdeling vh ziekenhuis, waar je mag werken. Het is iets heel anders, dan je tot nu toe gedaan hebt. Maar erg leuk en bijzonder om daar te mogen zijn!
Wat goed dat je het voor elkaar gekregen hebt, om de wond in de arm van het jongetje te verzorgen! Terwijl hij eerst bang voor je was.
Wat een schatje is het 10-jarige meisje! Leuk om haar en jou gesproken te hebben. Ik kan me voorstellen dat jullie elkaar gaan missen, na zo'n leuk weekend.
En wat fijn dat je schoolmateriaal hebt gekocht voor de kindjes!
De foto's spreken voor zich...
Liefs, mam

Jolijn, Lia, Elle - team VW Travel Active

Wat gaat de tijd toch snel! Alweer 2 maanden voorbij en nog 1 to go. Super tof dat je nu bij een nieuwe afdeling aan de slag gaat, om te ervaren hoe dat is. En een nachtdienst, toe maar! Top dat je er zo veel mogelijk uit haalt :) En wat een mooie uitstapjes en contacten die je legt!
Heel veel plezier nog Astrid!
Groetjes van het Travel Active VW team

oma Corrie

hallo Astrid.je hebt weer veel gedaan de afgelopen week
het is wel leuk dat je nu bij verloskunde werkt heel wat anders.
en je hebt de kinderen blij gemaakt met lesmateriaal geweldig !!
de tijd gaat snel nog een paar weken , dan kom je naar huis....
liefs oma Corrie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active