astridnaarghana.reismee.nl

Nieuwe vrijwilligers

Hoi allemaal,

Weer een weekje voorbij!


Maandag startte mijn laatste week op maternity. Deze dag was het super druk. Ik heb in de ochtend geholpen met de controles van de vrouwen. Rond 10 uur was er een vrouw aan het bevallen. De vrouw is bevallen van een gezond kindje! Naast de de bevalling was er een verpleegster een jongetje aan het besnijden. Dit is een van de heftigste dingen wat ik meegemaakt heb in het ziekenhuis. Het jongetje is ongeveer 2 weken oud en wordt besneden met niet genoeg verdoving. De jongetjes worden standaard besneden vanwege de hygiëne en het geloof.


Op dinsdag was het weer een drukke dag! In de ochtend heb ik bij veel vrouwen de controle gedaan. Ook was er een bevalling. Voordat de vrouw ging bevallen, vroegen ze mij of ik even snel een naaldencontainer wilde halen omdat de andere container vol zat. Ik ben snel naar de andere afdeling gegaan om er eentje te halen. Toen ik terug kwam, was de baby al geboren. Zo snel kan het dus gaan haha!


Op woensdag heb ik bij een aantal baby’s de navelstrengen schoongemaakt. Ook was het deze dag ‘’echo dag’’. Ik mocht helpen tijdens de echo’s. Ook was er een vrouw met een tweeling in haar buik. Heel bijzonder om dat op de echo te zien. In de middag heb ik wat administratief werk gedaan.


Op donderdag was het een super rustige dag! Het was deze dag heel erg hard aan het regenen en dan komen de mensen niet naar de kliniek. Ik heb een beetje de voorraden bijgevuld op de afdeling. In de middag ben ik niet terug gegaan vanwege de rust in het ziekenhuis.


Vrijdag voordat ik naar mijn werk ben gegaan, ben ik naar de school geweest om mijn volgende bijdrage te leveren. Begin september heb ik vrijwilligers ontmoet die voor 3 weekjes verbleven. Zij hebben geld naar mij toegestuurd die zij opgehaald hebben. Zelf heb ik ook wat van mijn ingezamelde geld gebruikt zodat we met het geld nieuwe bank stoeltjes konden kopen voor school.


Op het werk was het een rustige ochtend. Een aantal vrouwen kwamen voor controle. In de tussentijd ben ik verder gegaan met het bijvullen van de voorraad.


In de middag ben ik niet terug gegaan naar het ziekenhuis. Ik ben naar een plaats geweest waar ik stof heb gekocht om beddengoed te laten maken voor het ziekenhuis voor mijn volgende bijdrage.


Op zaterdag ben ik naar een workshop gegaan wat over endometriosis ging. Dit is een chronische ziekte waar ze meer over vertelde. Het was een interessante workshop om bij te wonen.


Zondag ochtend ben ik naar het weeshuis gegaan om met de kids te spelen. De kinderen waren weer heel blij dat ik langs kwam. Na de lunch kwamen er 5 nieuwe vrijwilliger. Zij blijven voor een maand in Ghana en werken in het zelfde ziekenhuis als ik. In de middag zijn we naar het strand geweest. Na het avond eten hebben we een drankje gedronken in het dorp.


Er staan weer wat foto’s op!

Reacties

Reacties

Linda

Wat een ervaringen weer.....heftig maar mooi! Geniet nog van je laatste periode. Veel liefs

oma Corrie

hallo Astrid je hebt weer een leerzame week gehad

je doet veel ervaring op geweldig !geniet van de resterende tijd.

Liefs oma Corrie.

Yvonne

Lieve Astrid, leuk om te lezen wat je allemaal weer hebt meegemaakt tijdens je werk in het ziekenhuis daar in Ghana. Veel plezier en succes maar weer en vergeet vooral ook niet te genieten hoor! Liefs, Yvonne

Marjan

Lieve Astrid, wat heb je weer veel indrukken opgedaan zeg!
En weer goed bezig om een schoolklas te voorzien van meubels. Geweldig dat je het ziekenhuis lakens gaat geven, die zijn daar hard nodig! Je bent een kanjer!
Liefs, mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active