astridnaarghana.reismee.nl

1 week left

Hoi iedereen,

De tijd gaat super hard! Nog maar een weekje hier en dan zit het er alweer op..

Maandag startte mijn eerste werkdag op het lab. Het was een drukke ochtend deze dag. Veel patiënten kwamen naar het lab voor een test. Ik heb veel testen mogen uitvoeren zoals: malaria testen, hepatitis testen, zwangerschapstesten en urine testen. Veel testen die ik uitvoerde waren positief. In de middag was het rustig op het lab dus ben ik op maternity gaan helpen.

Op dinsdag was mijn collega de tijd vergeten. Ze kwam 45 min later. Zelf kon ik niet beginnen omdat mijn collega de sleutel van de deur had. Deze ochtend kwamen er weer veel patiënten naar het lab. In de middag heb ik urine stikjes doormidden geknipt zodat het aantal verdubbeld word en ze dus meer testen kunnen uitvoeren. Ook heb ik meegekeken hoe ze de bloedgroep bepaalde. De 2e keer mocht ik de bloedgroep bepaling zelf uitvoeren. Ik vond het heel interessant en leuk om te mogen doen.

Op woensdag was het een rustige dag op het lab. Het eerste uur kwamen er wat patiënten en daarna was het rustig. Ik heb in de tijd dat er geen patiënten kwamen, wat administratief werk gedaan. In de middag ben ik met de andere vrijwilligers naar het shoppingscentrum gegaan. In de avond hebben we een ‘welkoms dinner’ gegeten met de zoon van mijn gastmoeder.

Op donderdag was het weer een rustige ochtend. Mijn collega vertelde dat het maandag en dinsdag superdruk is en na woensdag is het rustig. In de middag heb ik op andere afdelingen gevraagd of ze me nodig hadden. Overal was het rustig. Ik heb besloten om naar huis te gaan. Ook heb ik een grote lege doos geregeld om de gedoneerde spullen in te doen.

Op vrijdag was het weer een rustige ochtend op het lab. Ik heb alleen de ochtend gewerkt. In de avond werden de lakens en kussenslopen gebracht voor het ziekenhuis. Deze heb ik in de gift box gedaan. Ook heeft de vader van mijn vriendin (melissa) een hele grote tas meegegeven met allemaal verband materiaal.

Op zaterdag ben ik naar een grote stad gegaan waar ik nog meer spullen heb gekocht voor het ziekenhuis. Ik heb kleine haakjes geregeld die ze boven het bed kunnen plaatsen om infuuszakken aan te kunnen hangen. Ook heb ik 2 dozen pennen geregeld. Ik ben niet geslaagd voor hand alcohol. Mijn gastmoeder gaat voor aankomende week iemand regelen voor de hand alcohol.

Na het shoppen ben ik naar het weeshuis gegaan. De kinderen bestormde mij toen ze me aan zagen komen. Ze waren weer superblij dat ik langs kwam. Aankomende vrijdag ga ik daar voor het laatste naartoe. Ik heb de kindjes verteld dat ik volgende week naar NL ga. In de avond ben ik naar regggae night gegaan. Het was een gezellig avondje.

Vandaag (zondag heb ik in de ochtend een beetje uitgerust. Na de lunch heeft de dochter van mijn gastmoeder mijn vlechten uit mijn haar gehaald. Op donderdag gaat ze mijn haar opnieuw doen zodat ik het nog voor een maandje in NL heb.

Ik heb er weer wat foto’s opgezet!

Jullie horen snel weer van mij!


Reacties

Reacties

Marjan

Hoi Astrid, wat is de tijd snel gegaan, nog maar 1 weekje te gaan in Afrika.
Wat zullen ze je missen daar, je hebt er zo veel goeds gedaan. Ook voor de kindjes in het weeshuis zal het definitieve afscheid wel heftig zijn....
Veel succes nog deze laatste week!
Liefs, mam

jos

wat heb jij veel meegemaakt zeg.en wat heb jij veel te vertellen.geniet nog even ik spreek je dan weer snel hoor. en daar zullen ze je ook wel missen en jij hun ook.xxx

Yvonne

Lieve Astrid, time is flying! Nog maar één weekje en dan ga je iedereen daar in Ghana weer verlaten.... Wat zullen ze jou daar straks enorm gaan missen..... Maar voor het zover is, geniet nog maar even met volle teugen van jouw allerlaatste week daar! Liefs, Yvonne

Linda

Geniet van je laatste week.

Lia

Hoi Astrid,
Ik kijk iedere week weer uit naar je nieuwe verhaal. Wat een mooie, geweldige, leuke ervaringen maak jij mee. En wat heb jij veel geleerd in deze maanden. Ik heb grote bewondering voor je. Schitterende foto's ook, vooral met de kinderen. Lachende gezichtjes en jij staat er ook zo vrolijk op. Geniet er nog even van deze week. Ze zullen je daar straks missen, dat weet ik zeker. Veel lieve groetjes, Lia.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active