astridnaarghana.reismee.nl

Afscheid

Hoi allemaal,

Vandaag is het dan toch echt tijd dat ik aangekomen ben op het vliegveld voor mijn laatste trip die naar huis zal gaan.

Maandag startte mijn laatste werkweek op het lab. In de ochtend was het weer heel druk. Ik heb veel testen mogen uitvoeren en zelf ook bloed mogen afnemen van de vinger. Tijdens de lunch kwam mijn contactpersoon Tina langs om mijn paspoort te brengen en gedag te zeggen.

Op dinsdag was het een super rustig dagje op het lab. Ik heb een aantal testen uitgevoerd. Rond een uurtje of 10 ben ik naar RCH family planning gegaan om daar te helpen. Op deze afdeling heb ik eventjes geholpen bij het injecteren van de kindjes. In de middag heb ik met de andere vrijwilligers een work-out thuis gedaan. Het was super grappig. We hadden van alles bedacht zoals emmers water, stenen en de kleinkind van mijn gastmoeder om een work-out te kunnen doen.

Op woensdag was het weer een rustig ochtendje. Met mijn collega heb ik besloten om donderdag afscheid te nemen van het ziekenhuis. Op vrijdag was het een vrije dag voor veel collega’s en zouden ze er dus niet bij zijn. In de avond heb ik mijn gift box dicht geplakt en klaar om te overhandigen

Donderdag was dan mijn laatste dagje in het ziekenhuis. De andere vrijwilligers waren er ook bij voor mijn afscheid. Voordat we begonnen hebben we met z’n alle gebeden. Ze hebben gebeden en dankte dat ik er voor 3 maanden was. Na het bidden heb ik een kleine speech gegeven over mijn ervaringen in het ziekenhuis en heb ik mijn certificaat in ontvangst mogen nemen. Als laatste heb ik de gedoneerde spullen overhandigd aan het ziekenhuis. Ze waren heel erg blij met de spullen! Na het afscheid ben ik terug naar huis gegaan en zijn mijn haren weer opnieuw gevlochten.

Op vrijdag heb ik mijn koffers ingepakt. Rond half 4 ben ik met de andere vrijwilligers naar het weeshuis gegaan waar ik afscheid van de kinderen heb genomen. Ik had koekjes gekocht om te trakteren aan de kinderen. In de avond ben ik uiteten geweest met vrijwilligers. Ook kwam de zorg mama van de weeshuis kindjes langs om afscheid van mij te nemen. Het afscheid was heel moeilijk. Ze bedankte mij voor alle hulp en vele bezoekjes aan het weeshuis.

Vandaag (zaterdag) was het dan toch echt tijd dat ik afscheid moest nemen van mijn 3 maanden thuis en van mijn gastgezin. Mijn gastmoeder had het heel moeilijk om mij te verlaten. Zelf heb ik het er ook heel moeilijk mee dat ik al deze mooie dingen achter me moet gaan laten en dat ik nu weer terug keer naar Nederland. Ik ga Ghana zeker heel erg missen!

Dit verhaal is het laatste verhaal die ik erop zet voor jullie. Ik zal in Nederland al mijn mooie ervaringen delen met jullie!

Ik wil jullie weer heel erg bedanken voor jullie lieve reacties en het meereizen deze afgelopen 3 maanden.

Voor nu heb ik nog een paar foto’s erop gezet van de afgelopen week

Tot in Nederland!

Reacties

Reacties

Yvonne

Lieve Astrid, dank je wel voor al jouw mooie reisverhalen uit Ghana, waarvan wij inNederland met jouw mee mochten genieten. Het was heel mooi om van zo'n afstand "met jou mee te mogen reisen". Het afscheid daar zal ongetwijfeld veel emoties met zich mee hebben gebracht. In drie maanden tijd heb je toch een band met die mensen daaro opgebouwd en heb je er geweldig mooi werk geleverd en fantastische dingen meegemaakt. Voor straks wens ik je een hele goede vlucht terug naar Nederland en ik hoop je snel weer te zien! Liefs, Yvonne

Linda

Dank voor je mooie verhalen Astrid, ik heb er van genoten. Inmiddels ben je weer thuis met mooie herinneringen die niemand je meer kan afnemen. Hoop je snel te zien en hoor nog graag persoonlijk van je hoe het was.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active