astridnaarghana.reismee.nl

Voorbereidingen

Hoi iedereen,

Alvast even een update over al mijn voorbereidingen voor mijn reis naar Ghana!


Nadat ik mijn reis heb geboekt, ben ik gelijk aan de slag gegaan om al mijn gegevens op te sturen. Ik heb ook een sollicitatie brief in het Engels gemaakt en opgestuurd naar de organisatie in Ghana. De organisatie in Ghana gaan nu kijken naar een werkplek voor mij. Ik heb mijn voorkeur opgegeven om in een health center te gaan werken. Er bestaat een mogelijkheid dat de health centers genoeg vrijwilligers hebben en dan plaatsen zij mij waar ze wel vrijwilligers voor nodig hebben. Wel hebben ze erbij gezegd dat er maar een kleine kans bestaat dat dat gaat gebeuren.

Na het opsturen van mijn gegevens heb ik een e-mail gekregen van mijn reisorganisatie met alle informatie over Ghana en wat ik kan verwachten. Ook heb ik handleidingsboek gekregen. Hier staat in wat ik allemaal moet regelen voor Ghana en hoe ik dat het beste kan doen.

Na deze informatie heb ik gelijk mijn paspoort en VOG aan gevraagd. Ook heb ik een paar weken geleden mijn vlucht geboekt. Ik heb een rechtstreekse vlucht geboekt, dan hoef ik gelukkig niet over te stappen!Mijn vaccinaties en visum moet ik nog gaan regelen.

Ook heb ik al een beetje nagedacht over inzamelingsacties. Ik mag de hele maand augustus een potje neerzetten bij de jumbo in Oudewater. Na mijn stage (eind mei) ga ik nog meer acties bedenken!

Mijn reisorganisatie biedt voorbereidingsworkshoppen aan. Ik ben verplicht om aan 1 workshop deel te nemen. Ik heb hier best wel veel zin in om hier aan mee te mogen doen.

Als ik aankom in Ghana, wordt ik opgehaald door een pick up. Zij brengen mij naar een vrijwilligershuis waar ik 3 dagen ga verblijven. Dit is een 3 daagse oriëntatie om te wennen aan de nieuwe cultuur. Deze 3 dagen ga ik veel ghanese spellen doen, dansen, zingen maar ook krijg ik veel informatie over wat ik kan verwachten. Na deze 3 dagen wordt ik naar een gastgezin gebracht en daar verblijf ik de rest van de tijd.

Ik vind het super leuk om een blog te schrijven om jullie allemaal opde hoogte te houden.

Jullie horen snel weer van mij!

Reacties

Reacties

Marjan

Super Astrid. Het aftellen is begonnen

Yvonne

Heel dapper van je Astrid. Succes met alle voorbereidingen voor je reis naar Ghana!

a.s.boere

Hoi Astrid, Geweldig deze stage te kunnen doen. Wanneer is de vertrekdatum ? Zie je misschien nog wel voordien.

hartelijke groet aan de gehele familie,Tante Jeanne

Astrid van Vliet

Ik ga 8 september naar ghana :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active