astridnaarghana.reismee.nl

Update

Hoi allemaal,


Inmiddels ben ik alweer een paar stappen verder met mijn voorbereidingen voor Ghana.

Ik heb mijn vaccinaties een tijdje geleden gehad en mijn malaria pillen heb ik ook al binnen gekregen.

Afgelopen vrijdag heb ik een voorbereidingsworkshop gehad. Er waren 2 andere deelnemers ook aanwezig. Normaal gesproken komen er wat meer vrijwilligers bij de workshoppen en kunnen ze de workshop in een wat grotere groep geven. Er was 1 vrijwilliger die ook een medisch project gaat doen maar dan in Kaapstad. De andere vrijwilliger gaat ook naar Ghana maar dan voor een renovatieproject.

De jongen die de workshop gaf, zei wel dat hij het leuk vond om meer in te zoomen op het medisch project in Afrika en op de cultuur inGhana.

Tijdens de workshop kregen we allemaal casussen over verschillende situaties. Bij deze situaties moesten we gaan nadenken over hoe wij zouden reageren.

Zo moesten wij bijvoorbeeld na denken over hoe wij zouden reageren op een huwelijksaanzoek. Deze huwelijksaanzoeken ga ik dagelijks meemaken in Ghana hebben ze verteld. Ghanese mensen associëren blank met rijk en willen daar dus graag mee trouwen. Als tip heb ik gekregen dat ik het beste een ring om kan doen en zeggen dat ik al getrouwd ben. Ook kan ik een foto van mezelf laten zien waarmee ik samen met een jongen op sta.

Zelf ga ik geld inzamelen om mee te nemen naar Ghana om daar spullen te kopen die ze nodig hebben. Ook hierbij kreeg ik tips hoe ik het beste hiermee moet omgaan. Als ik daar ga vragen wat zij echt nodig hebben, zullen ze geregeld wel iets heel duurs gaan vragen. Het beste is om dan met mijn contactpersoon in Ghana te overleggen wat daar echt nodig is en wat ik zelf kan uitgeven om een mooi steentje daar aan bij te dragen.

De jongen die de workshop gaf, is zelf vaak in Ghana geweest en heeft daar goede contacten. Hij heeft verschillende werkplekken en gastgezinnen bezocht en heeft daar veel over verteld. Toen ik vertelde dat ik een medisch project ga doen in Senya Beraku, kon hij bij deze alvast vertellen dat ik in een heel leuk gastgezin ga komen omdat hij dit gastgezin heeft bezocht. Zelf heb ik deze informatie nog niet gekregen. Deze informatie krijg ik pas een maandje voor vertrek ongeveer. Ik vond het wel heel leuk om te horen:)

Ook kan ik tijdens mijn project ervoor kiezen om 2 maanden in Senya Beraku te werken en dat ik voor mijn laatste maand naar het noorden afreis om daar te gaan werken. Ook is het mogelijk om dat een weekje te gaan doen. Ik vind het wel leuk om hier eens over na te gaan denken. Als ik dit zou willen, is dit prima te overleggen in Ghana met mijn contactpersoon.

De eerste 3 dagen slaap ik bij mijn contactpersoon in huis. Zij heeft plek voor 6 vrijwilligers. Zijn er op dat moment meer dan 6 vrijwilligers dan zou ik ook kunnen verblijven in een vrijwilligershuis. Tijdens deze 3 dagen ga ik met de andere vrijwilligers de cultuur leren kennen en de locals bezoeken. Ik ga ook een dag naar de markt en dan kan ik een Ghanees simkaartje kopen. Na deze 3 dagen word ik naar mijn gastgezin gebracht en begint mijn vrijwilligersproject.


Ik vond de voorbereidingsworkshop echt heel leuk. Nu kan ik mezelf meer voorbereiden op wat ik daar Kan en ga tegenkomen.


Jullie horen snel weer van mij

Reacties

Reacties

Linda

Wat klinkt het allemaal leuk Astrid! Ik kan mij voorstellen dat zo'n voorbereiding heel nuttig is. Je kunt samen met tim op de foto, is hij je man?. Veel succes verder met de voorbereidingen.
Groetjes linda

Daniek

Super leuk en herkenbaar dit! Heerlijk om van jou reis mee te kunnen genieten, ben zo benieuwd hoe jij het gaat ervaren! Ik heb maar 2 huwelijksaanzoeken gehad en maar 1tje die echt n beetje vervelend was. Kijk wel uit met te dure sierraden want dan kunnen ze juist weer denken dat je rijk bent :-) daar heb ik vaker 'vervelende' ervaringen mee gehad als met n huwelijks aanzoek :-)

Yvonne

Zo zoetjes aan komt je reis naar Ghana steeds weer een stapje dichterbij,Astrid. Fijn dat je al wat voorbereidende workshops, tips en gesprekken hebt gehad. Dan gaat het allemaal een beetje meer leven. Je hebt straks heel wat om naar uit te kijken. Veel succes en plezier met het plannen, regelen en voorbereiden van jouw werk / stage naar Ghana!

Marjan

Steeds een stukje dichterbij je reis. Fijn dat je via Travel Active veel informatie hebt gekregen. Zo weet je hoe je in bepaalde situaties moet reageren. Dat gaat nu vast en zeker lukken. Liefs, mam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active